Sedikit Politik 2

Posted by rixals ismail



Kupasan Juga yg aku ambil dai komen sebuah blog.. sila baca artikel "sekikit komen 1" sebelum baca artikel ini..

since cai2 PR rasa pandai sangat.. dan dia org kata matematik kiraan pembahagian kerusi parlimen aku buat tu salah..

ok lah.. just for the sake of argument, ko kata utk menang perlu 112 seats minimum.. utk menang PRU 13.. PR mesti menang selesa sekurang2nya 120 seats (nau'zubillah..).. So.. DAP kena improve to at least menang 40+ seats.. PKR pun kena improve to at least menang 40+ seats.. dan PAS pun kena improve to at least menang 40+ seats..

So.. hasilnya..
DAP 40+ (secara rasmi anti Islam & tuntut kalimah Allah utk gereja/bible).
PKR 40+ (secara rasmi pejuang liberalism & sokong tuntutan kalimah Allah oleh DAP).
PAS 40+ (pejuang hak Islam TAPI 50/50 dlm tuntutan kalimah Allah oleh DAP).

BUKANKAH INI MASIH MENJADIKAN PAS HANYA 1/3 KUASA DALAM PR. So, matematik/chapua aku salah atau matematik/chapua korang yang salah.

So, di dalam senario yg di atas..

Apalah rasanya kesudahan isu tuntutat kalimah Allah utk di gunakan dlm bible dan gereja yg dituntut oleh DAP dan disokong oleh PKR.. PAS mampu lawan DAP & PKR.

MAMPUKAH PAS LAWAN/HALANG KEHENDAK DAP & PKR. MANA MUNGKIN.. 1 vs. 2 (pas vs. dap & pkr) = pas menang.

Adakah ko akan merelakan terdirinya "Gereja Bunda Allah" di tanah Semenanjung Malaysia.

AKU FAHAM.. dalam kira2 otak benak korang tu.. ko rasa KELEMAHAN suara PAS dalam PR akan dibantu oleh Ahli Parlimen Islam dalam PKR..

Huh.. kalau itulah "chapua" korang..

cuba ingat balik apa jadi kpd Ahli Parlimen PKR yg mempertahankan kalimah Allah di dalam parlimen, iaitu YB Zul Nordin.. YB Zul Nordin telah dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin PKR dan dipecat dr PKR kerana telah mempertahankan kalimah Allah dalam parlimen.. (ingat. YB Zul Nordin bukan keluar PR TETAPI DIPECAT).

Kalau aku ambil contoh isu Melayu.. korang akan kata aku umno rasis.. So.. aku akan bagi ko contoh isu berkenaan agama..

So.. setelah menang isu kalimah Allah.. apa akan jadi kalau semua Ahli Parlimen yg kafir di dalam DAP & PKR menuntut di dalam parlimen agar dana/budget kerajaan Malaysia yang diperuntukkan untuk pembangunan Masjid2, pembangunan Jakim dan sebagainya DIBAHAGI SAMA-RATA UTK KEGUNAAN PEMBANGUNAN RUMAH2 IBADAT AGAMA2 LAIN IAITU UNTUK MEMBINA GEREJA, TOKONG & KUIL. PERLU DI INGAT/DIKETAHUI BAHAWA TONY PUA (DAP) TELAH PUN MENGEMUKAN TUNTUTAN INI DAN MEMPERSOALKAN DASAR INI DALAM PARLIMEN..

ADAKAH PAS RELA UNTUK MEMBENARKAN DANA KEREJAAN MALAYSIA DIGUNAKAN UTK PEMBINAAN KUIL, TOKONG DAN GEREJA.

Harus di ketahui bahawa tuntutan sedemikian TIDAK bertentangan dengan peruntukkan Artikel 3 dan 11 Perlembagaan Malaysia kerana.. walaupun Artikel 3 Perlembangaan Malaysia menyatakan Islam adalah agama Persekutuan tetapi Artikel 11 Perlembangaan Malaysia juga memberikan hak penganut agama lain mengamalkan kepercayaan agama masing2..

MAMPUKAH PAS, hadi awang, nik aziz, haron din, mat sabu MENGHALANG DAN MENIDAKKAN TUNTUTAN SEBEGITU.

INGAT & FAHAMKANLAH.. BAHAWASANYA.. SEMUA Ahli Parlimen Melayu/Islam dari PKR TIDAK dibenarkan untuk mempertahan hak istimewa agama Islam atau Melayu di dalam parlimen kerana ianya bertentangan dengan dasar PKR iaitu memperjuangan hak sama rata di antara semua kaum dan agama.. sama seperti DAP..

So, yang boleh menjerit dan mempertahankan HAK Islam dan Melayu di dalam parlimen HANYALAH PAS.. TAPI PAS HANYA MEMEGANG 1/3 KUASA DALAM PR..

WAHAI PENYOKONG PR YG BERAGAMA ISLAM.. MOHON BUDIBICARA SERTA KEBIJAKSANAAN KALIAN UNTUK MEMAHAMI APA YG DIKEMUKAN INI..

MAMPUKAH PAS LAWAN/HALANG KEHENDAK DAP & PKR. MANA MUNGKIN.. 1 vs. 2 (pas vs. dap & pkr) = pas menang.

Demokrasi mana yang korang belajar ni.

MAT SABU AJAR KORANG MACAM TU EK.

Jawab lah PERSOALAN SERIUS INI DENGAN FAKTA YG TEPAT & GITU.. BUKAN DENGAN ARGUMENT2 BODOH YANG DIAJAR OLEH Mat Sabu..

Oleh : Kelate Jati


0 Nak Nyampuk: