Penat!!!

Posted by rixals ismail



Lately banyak betul keje nak kena buat... penat sangat sangat penat... lepas satu projek, nak kena siapkan projek laen, belum siap projek yang perlu d buat, dah kena buat plak kerja yang laen, tengah buat kerja yang laen, dah d bagi lagi keja yang laen, adoyaiiii, lama lama kerja pon tak habis, makin melambak adalah, bayangkanlah manusianye berapa kerat, projeknya ada 7, dah tu dalam banyak manusia tu ada pulak la yang tak tahan kot nak belah dah, dapat better offer, makin sikit lah manusia manusia ni nak kena buat kerja yang rasanya terlalu crowded banyak, team mate aku, dapat pulak kerja laen yang perlu di buat dan di pegang di samping projek projek yang perlu di siapkan, gi mana sih, mana mau habis dong, sampai kadang kadang semua orang blurrr bila di tanya, kena bagitahu dulu projek mana then baru leh jawab segala persoalan dan adakalanya tertukar tukar, kelakar pon ada, hahhaha, tapi itulah, walaupun banyak kerje, semua cuba buat yang sehabis baik, semua cuba tidak mengeluh walaupun kadang kadang ada jugak la dengar keluhan kecil, "TEAMWORK" tu yang best ngan semua yang terlibat, semua sepakat, kerjasama dalam team amat tinggi dan seronok, walaupun kadang kadang semua tertekan, tapi bila dah bersama sama mendukung cita cita (eceh geli plak ayat tu) cuba gak siapkan apa yang terboleh, tapi serius, aku rasa kalau ada yang masuk team ni, serius dorang cabut, mana tidak yang masih ada pun kalau ada lubang best nak gak cabut, kekekkeke, ada yang tengah tunggu bulan pun nak pergi dah, siap dah transfer kerja pada yang melukut di tepi gantang ni, ayayai betul ke ayat tu, ntah, kekekkeke, tapi bagi aku rexeki tu kan semua, kena ikhlas dalam setiap pekerjaan, barulah rexeki yang kita dapat setiap hujung bulan tu ikhlas gak masuk dalam badan kita, kunk kalau kerja tak ikhlas, laen pulak jadinya, macam tak redha akan ujian Allah, bila buat kerja tu ingat mak ayah kat kampung, sejuk je hati dorang bila anak balik, beli itu, beli ini untuk orang tua yang membela kita dari kecil sampailah besar, sampai dah bekerja, menjaga kita, berhujan, berpanas, menoreh getah, mengangkat kelaapa sawit, tak pernah merungut mencari rexeki untuk anak anak,sungguh cekal kan mak bapak kita, kita ini bekerja dalam opis, ada aircon, hanya duduk, cuma memerah otak jem takkan nak merungut sangat kan, bayangkan gaji yang kita dapat tu, kita kongsi bersama mak ayah, tentu dorang pon suka, bersyukur, apa perasaaan dorang kan, tentu hapi...... jangan merungut sangat, buat sehabis baik... kan... penat tu tolak tepi la kot... janji rexeki tu halal... dari buat keja yang sikit.. merungut konon banyak kerja.. ni semua ujian tuk kita.. senyum selalu... Cintai Kerja Anda... KAN!

2 Nak Nyampuk:

Anonymous said...

Ko penat?? gue pun penat.. gue banyak apa kerja... mcm apa.. yg x bestnya.. dalam kepenatan gue.. ada ler yang biler bagi tugas tak mahu dia buat.. merungut tak habis2.. lepas tu connect ke wireless "cemara" then surfing facebook.. Hampeh..

Semua orang penat dia main2... tp apapun gue bertuah.. team gue ramai... cuma tak sehebat team kamu.. yang gue pelik, ramai2 pun still tak cukup orang.. ada jer nak ditambah.. bukan apa, gue ada manager yg baik... dia tak suka gue buat multitasking.. walaupun yang dah ada tu masih lagi boleh tampung tugas tue..

ko pk la kan.. semua org boleh balik jam 5.30.. tak ramai yang stay back sampai mlm.. tu tandanya tak banyak kerja la kan.. kalau banyak kerja for sure semua org kelam kabut.. dan tak ada masa untuk merokok sampai 20 minit sekali...

so lu pk la sendiri beb... x guna gue nak cakap banyak...

Lady D'yot said...

rixal = rexeki..eh, sama la! ;p