Selamat Pengantin Baru

Posted by rixals ismail




28 Mei 2008, itulah tarikh Sahabat baik aku Rahman selamat di ijabkabul bersama pasangannye Siti Hanida di masjid Kg Rinching Hilir. Dengan sekali nafas, sahlah mereka sebagai suami isteri setelah setahun bertunang. Seminggu terakhir ni, banyak masa aku bersama man. Aku cuba menjadi yang terbaik untuk menyenangkan hatinya. Menolong apa yang perlu. Membantu apa yang di perlukan. Sedih bercampur gembira tatkala dengan mudah dia melafazkan akad. Aku tak tahu nak cerita apa. Tapi dialah seorang sahabat aku yang bagi aku amat baik dalam terbaik.





Ya Allah telah kau pertemukan aku dengan seorang sahabat yang amat mulia bagiku. Ya Allah panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,perluaskanlah rezekinya, dekatknlah hatinya kepada kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan, tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama, dunia dan akhirat



Ya Allah Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang bekeluarga. Kau rahmatilah hidupnye dalam menjalani hidup suami isteri. Engkau kurniakanlah baginya keharmonian rumah tangga, keceriaan cahaya mata, dan kebahagiaan dalam rumahtangga.




Ya Allah
kurniakanlah sahabatku kesenangan, ketenangan, kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak. PadaMu aku memohon Ya Rabbi, Ya Salam..

1 Nak Nyampuk:

Rohani Hashim said...

ameen...