Kenduri Arwah dan Bersempena Kedatangan Bulan Ramadhan

Posted by rixals ismail



Sabtu lepas, famili buat kenduri arwah.. mula jam 11.30 tghari.. selalu waktu zaman aku dolu dolu kendiri waktu malam.. tapi kebanyakan sekarang buat kenduri mesti siang.. senang lepas makan boleh terus kemas-kemas dan malam boleh rehat2 tengok tb.. banyak gak jiran jiran yang buat kenduri yang sama cuma waktu waktu berlainan.. Kat kampung aku sekarang ni pun sume guna ketering je.. malas dah kot orang kampung nak masak.. rumah aku gotong royong jiran datang sama sama masak.. penuh rumah aku.. aku rasa soklan cepu emas yang aku jawab hari tu paling banyak lah.. hahhaha... tahan je lah... selagi belum kawin kan.. nnti dah kawin ada gak pertanyaan yang lain pulak.. hahahaha.. owh menu umah aku ayam pencen masak lemak cili padi, sambal ikan keli, paprik ayam, rendang mak aku dan dalca buah ke haper.. aku tak minat sgt dalca ni kena yg pahit ko.. buah macam biasa tembikai dan air mandarin sunquick.. owhh stau kemestian kalo kenduri mesti ada goody beg.. kali ni bagi tuala yang beso aku... mana ntah kakak aku beli.. giler beso.. hahhaha nnti kalo nmpak tuala tu umah jiran tahulah aku dr mana.. kekekkeke.. haaa layanlah gambo bawah ni.. ni je yg aku snap dr hanpon... tu pun lepas kenduri aku ngan famili plak yg perabihkan makanan.. Sori gambo beso.. aku x reti nak kecikan.. wakakkakaa

0 Nak Nyampuk: