saje celoteh

Posted by rixals ismail



Monday lepas aku MC.. aku pergi klinik sebab lutut aku sakit, tp bila cek-cek darah tinggi aku naek mendadak.. doktor kata aku stress.. stress??? ntahlah agaknye kowt.. sebab selama 2 minggu sebelum tu aku sebuk, sebuk sgt... majikan aku suruh aku and team tarik cabling nak pisahkan 2 bangunan... bagi masa 4 hari je.. hadeiii 4 hari beb... duit pun dapat hari selasa dah kelam kabut carik trunking.. pergi kedai ni kata kena order, 2 hari siap.. mak aii... mana nak kejar.. pergi lagi satu kedai nasib ada stock.. terus mula kerja.. bukan senang sebab 3 orang je yg buat keje.. nampak memang senang tapi berat lagi bahu memikul.. mana nak pasang trunking, mana nak tarik kabel.. tnpa ganggu ornag buat keje lagi... tapi akhirnya lewat ahad tu siap gak.. walaupun lewat 2 hari.. nasib hari cuti.. kalo tak, mampos dah kowt.. adat orang beekerja kan tentu kena tiaw punya.. sever yang hendak di gunakan pun siap gak psang.. satu lagi mende aku kena buat.. sebelum ni data seber guna 2 biji, tapi nak jimat tenaga elketrik dan jimat penggunaan seber, 2 seber di satukan.. hadeiii aku dah agak dah masalah yg akan muncul.. tapi buat jugalah... backup data, wat domain baru, tranfer data, dah tu setiap pc yg joint domain lama kena joint domain baru.. hadooiii... kena gi tiap2 orang bagtahu dan betullkan seting balik.. dah tu akan adalah masalah timbul.. kadang2 mende paling kecik, tak boleh print, tu pun kejar aku.. haiyoo.. kalo.. kalo bukan bhgian it xperlah.. ni orang it pun x tahu nak set printer... email hilang pulak... hadeiii sume email tu ada dlm pst files.. yang aku kadang2 pening tu ada pc yang ada 2 antivirus lah, install ntah ape2 la. mana x pc tu slow.. aiyaaa... dah slow, aku gak di kejarnye.. kelaka bukan.. ada pulak tu pc2 yg administrator dia ada password.. mmg masalah bab ni.. kena hack password lagi.. siap aku kena sound lagi buat sume mende tu xde catatan.. x log2 sume2 tu... mana nak buat... saya ni sorang... data yg user backup ilang pun aku gak yg kena... siap kena gelaran pak pandir lah, pemalaslah, telan je lah.. nak wat camne kan.. kalau argue karang kena gak balik.. so accept je la ape2 aje.. adat makan gaji.. janji aku wat keje aku ikhlas.. sebab aku nak gaji yg aku dapat tu halal... huhu

0 Nak Nyampuk: