Posted by rixals ismail



Contoh Surat Berhenti Kerja :D:D:D

MUHAMAD YUSOP
PLOT 131A,
JALAN PERINDUSTRIAN BUKIT MINYAK,
14100 BUKIT MINYAK,
SEBERANG PERAI TENGAH,
PENANG. 19 DEC 2005

TUAN,


PER : SURAT BERHENTI KERJA


Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab-musabab saya ingin berhenti kerja:-

1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Ada orang suka ngutuk2... TAPI keja dia LEPAK je..
2. Makanan kat kawasan sini tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau brother senior yg kira.
3. Lagu Anak Itik Tok Wi tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur kantin pun dah 20 minit!!!
5. KERJA Tensi.......... Penen kepala!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju.... Tersangat BAHAYA.....
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk.....
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GAT HOUSE nak bali kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pekerja beribu... tapi tak semua yang bekerja...
12. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja dah la beribu.... Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
13. Boss kadang 2 ok kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
14. Faedah2 lain tak memuaskan contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut tapi takdok elaun HAMPEHHH
15. BANYAK LAGI NAK HABAK TAPI KUT TAK SANGUP DENGAK KUT!!!!

Untuk pengetahuan tuan, saya telah berjaya menabung sebanyak RM 1.5 juta selama saya bekerja kat sini. Wang itu telah saya laburkan dalam bentuk dinar emas. Setiap bulan, pendapatan saya adalah sebanyak RM890. Inilah faktor utama saya ingin berhenti kerja. Terima kasih atas segala kerjasama ............
tunjuk ajar tuan selama ini dengan saya. Akhir kata, terimalah sebuah pantun MAUTdari saya........ IKAN KELI.. IKAN KEMBUNG; ANGKAT KAKI LLLAAAMMMBUNG...............

SEKIAN TERIMA KASIH....""

1 Nak Nyampuk:

awok said...

Wahaha... Item 1 tu ko kene buli dekat senior mana??

Item 2 tu siape si mat yang tau ngutuk tue... x sayang mulut betoi...

Pasal makanan tu mmg betoi...

item 3 tu ngutuk ringtone member baik ko la tue....

item 4 tu sbb ko terlebih rajin... masa rehat2 ler beb... org lain sblm kol 1 dah keluor.. ko ajer yg keluor lewat masuk awal...

item 5.. x mau penin kepala duk rumah n tdo ler... x pun ko carik team reramai, mst ko boleh lepak..

item 6.. bas kilang tarak.. WRQ ada..

item 7.. sbb ko x kerja kilang ler ko penat n penin kepala..

item 8.. Ko mmg robot.. semua benda ko tau buat..

item 9.. apa maksud ko tu.. x dpt tangkap la..

item 10 .. apa tu..

item 11 .. biler dh terlalu ramai mmg tu yg akan terjadi.. semua akan mengharapkan orang lain utk buat kerja..

item 12.. terkenang peristiwa ada sorang mamat balik lewat sampai x allert semua org dah balik.. allert2 alam berbunyi sbb cross nak g surau..

item 13.. x boleh salahkan jugak... boss bnyk perkara nak pk..

item 14.. faedah lain tu kene mintak.. jgn berdiam diri.. kalau berdiam mmg ler ko akan tension sorg2.. mintak elaun pangku tugas ler... ko kan kerja dlm bnyk kompeni..

item 15.. kiter bakau ajer...

itu sajer komen dari awok..