Ajerul

Posted by rixals ismail



Minggu ni ahad, 6 jun, hari kelahiran sahabat aku lagi seorang, ajerul. Dari kecik sampai lah sekarang kitarang bersama. Pelbagai ragam, musibah, susah n senang di lalui bersama. Aku kenal dia waktu di sekolah tadika lagi. Masih kecik. Kampung azrul bersebelahan kampung aku di Gedangsa. Bermain-main ketika di sekolah kebangsaan, Tapi waktu tu masih kawan biasa. Maklumlah masih budak2. Apa tahu kan. Yang tahu bermain je lah kan. start sekolah menengah form 2, baru aku akrab dgn azrul. tu pun sebab apa ntah. lupa lor. ehhehe dah tuo kot. Waktu sekolah menengah kitarang mcm belangkas (boleh ke sebut mcm tu ahahah) kemana-mana berdua. G tuisyen sama, makan rehat sama, ronda-ronda kampung sama. event apa jg yg kitarang buat suma berdua. buat jahat pon berdua do.. hahahha. Dulu setiap kali pergi solat jumaat aku akan ambil azrul n pusing dulu. ada laluan yang sama kitarng lalu sebelum g masjid n after solat jumaat. Dulu selalu bohong kat mak kata kuar g umah azrul lepak2 padahal naek motor g Sg Besar. Buat apa? ahah semata-mata nak makan kay ef ci. jauh lorr dr gedangsa ke sg besar. dlm 80 km pergi. hahahaha. malam lak tu. dah la jalan hutan. tapi semberono je lah kan. waktu darah remaja apa igt. tahu nak seronok je merempit.

Gaduh tu selalu gak ngan mamat ni. ala, gadoh2 biasa. bertengkar je. tp ada gak dulu sepak terajang.. hahaha tapi kejap je mesti baik balik. gadoh2 sampai bila pun bukan boleh kenyang. hahaha. after form 5, azrul terus dapat belaja kat kolej Asasi n teru smasuk Uni Melaya. Aku waktu tu keje tolong abg aku niaga kat Flat San Peng Pudu. 1st time duk kay el.hahahaha.Then aku belaja kat PTPL Shah Alam menyewa, azrul duduk sekali ngan aku. Malas duk kolej katanya. So dia berulang alik dr shah alam sek 10 ke UM. waktu tu aku slau gak ikut dia g kelass. tapi aku duk tunggu je lah kan kat luar. saje do duk umah pon x wat pe. setia menanti. hahahaha. then after tu apa lagi, kasi pusing2 la kay el la. Aku masih igt satu perkara, time aku demam, teringin nak makan nasi lemak kat kolej pertama UM, sedap do nasi lemak dia, pagi2 lagi si azrul ni bangun n shoot g UM semata-mata nak beli nasi lemak tu. adeihhh baik betul. hahahaha. thanks ye wak jerul.


gambar waktu dia jadi rapper.. hahha
time ni ramai aweksss tahuk


Pnh satu ketika aku bergadoh giler babi. aku pon x igt sbb apa. sebab aku x ikut cakap dia kot n melawan apa cakap dia. dia bengang kot tersepak aku. sakit do, menangis aku. then dia blah g mana ntah x balik2 semalaman. risau giler aku. pagi tu aku g UM tempat lepak dia, aku jumpa kat kolej 9, rasa bersalah kot mamat ni. dia nampak aku terus je sayu. uwaaa. aku as usual dah nangis dah. hahaha. sedey lor. bermaafan kat situ n taru sbalik kampung. hehehe. balik kampung kan best.

Ada satu tu waktu dia habis kuliah, dia keje sembilan kat Pasar Borong Selangor nih, waktu nak g intiviu, aku insist suh dia bawak keta, dia xmo, aku ush gak dia ikut je, then x lama kemudian aku dapat pggilan dia exciden. erk!!! terkedu aku. aku terus g tgk, bersyukur sgt dia xde pepe, keta je teruk. keta merah aku tu. berputar bayak kali. xpela insuran ada asal orang xdepepe.

x lama kemudian, mamat ni dapat keje kat sabak bernam. as ketua teknologi maklumat kat situ. terpaksa berpindah dah. sedey do. dah lama duk sama, tiba2 dia terpaksa duk jauh. heheheh. salu gak aku g tiap sabtu ahad duk umah dia kat sana. lepak2. g mancing kat sana. and dia pon selamat berkahwin. as usual time nikah aku duk belakang dia. hahaha. kelako. tiap kali ada function pepe tuk bestie aku, aku masti ada. x kiralah nak ikot gak. skunk dah ada 2 anak dah.ak?? hahaha...tp mamat ni x pnh bising suh aku kawen. hehhehe. dia kata kalo de jodoh kawen.


waktu ngundi, sebok suh amik gambo dia


then dah dekat 3 tahun bekerja, dia terpaksa cari keje lain or di tukarkan sebab ada politik di selangor. entah aku pon x tahu sbb pe. waktu tu borang kpli baru kuar, so aku belikan dia pin kat bsn. rezki kot, dia dapat intiviu, ke tgn aku yg bertuah. well~, dapat masuk kpli kursus kat Ipoh.skunk nih dah hbs kursus semua. mamat ni keje cikgu. cikgu ajerul kat tmn nirwana. duduk pon ngan aku. hahaha. kelako... ohh lupe nak bgtahu.. mamat ni giler keta. dulu pake putra, dia beli senyap2 je. x bgtahu aku pon, tiba2 call aku ajak makan dia tunggu kat luar, hahaha nak nunjuk keta, aku punyelah marah cket pon x bgtahu.. hahaha.. skunk dah tuka pake subaru..



Mohamad Ajerul Mohd Sidik


selamat hari lahir sahabatku. Terima kasih atas kebaikanmu selama kita bersama. Banyak memori yang aku x akan lupa. Terima kasih salu bagi nasihat yang amat pedas n terima kasih sebab selalu ikut kehendak aku. Terima kasih salu jaga kesihatan aku.
heheheh tunggu badan ko kena budu + belacan yer.. hahahaha...

1 Nak Nyampuk:

Afif said...

Penyokong APCO, uwekkS!