Enam Bulan

Posted by rixals ismail



Kejap betul masa berlalu. 6 bulan dah. Rasa mcm baru semalam je kmu pergi.
Macam-macam yang berlaku. Banyak perkara yg terjadi. Tp kau tetap tenang dan tabah melayan karenah aku. Setiap saat, setiap detik, setiap waktu.. Aku amat berterima kasih padamu, walaupun adakalanya aku mendusta, bermaen-maen akan katamu, tidak serius pada waktu kamu perlukannya. Ampunkan akan segala kenaifan aku, ketidaksempurnaan aku, dosa-dosaku. Halalkan makan dan minum ku. Maafkan apa yg terkata, terkeluar dari mulutku, tersentuh, terpukul akan dirimu, kesakitan itu biar hanya aku yg tanggung. Aku doakan kamu sentiasa sihat walafiat, sentiasa tabah menghadapi liku-liku hidup yang bakal kamu tempuhi. Aku tahu jiwa kamu, diri kmu amat utuh untuk menerima apa jua rintangan yang melanda. Sekalung tahniah aku ucapkan padamu. Tak perlu ku nyatakan disini untuk apa. Aku pasti kmu tahu apakah dia. Tinggal aku je yg masih belum ada hala tuju.. Aku harap kamu akan capai apa yang kamu ingin capai... Smoga kmu sentiasa di rahmati oleh Allah. Insyallah.


19/11/2009 - 18/05/2010 - 6 bulan


Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan
kembalilah


kalo nak muntah hijo.. muntahlah.. ni ikhlas nih..

13 Nak Nyampuk:

nARd eLainY said...

perlu ek kenalkan?

Bujal said...

yerp.. perlu la... sume2 nak kena formal... hahahaha

nARd eLainY said...

huhh..u abg yg king kontrol..ahaks.

Bujal said...

ehh.. bila masa plak i jadi abg... man ni kaweb bek sy.. x pnh pon nk kontrol mana dia pergi.. apa dia buat.. okesss.. hak dia.. huhuhu

shika said...

oittt....bile mase plak den kawan ko nih...???penah kenal ker..??/ kui kui kui....ape daa...ko nak aku kembali mane plak..????adoyai yai yai~

Bujal said...

ehhh.. bukan ko tu.. ko silap org nih.... kalo ko aku pon x penah kenal..aku nak suh org dalam entry aku ni kembali ke puncak alam.. byk keje lagi nih... projek blm close.. hahahaha......tp bkn ko tuh...silap nih.. silap... apada da da da....~

shika said...

owh....seb baik....selamat den....fewwww~

Bujal said...

tu lah.. selamat kan.... fuiii

Bujal said...

tp kan pesal ada iras ko ye dlm tu... pelanduk 2 serupe ke???? ke kembar nih???

shika said...

sape2..???aku kenal ker..???tak tau ponnn~

Bujal said...

ehh.. bkn2.. bkn kamu... aku cakap pelnaduk tu... da kembar.. bkn kamu tuh.. masih silap nih

shika said...

dah...Dah...Dah silap sudah...tak payah sebok2...tahukk..???huh!

Bujal said...

cket2 sibuk.. cket2 sibuk.. tu jelah ayat dia... ni xleh.. . tu xleh... majuk r mcm ni...